analiza czynników sukcesu

Zlecenia infobrokerskie bywają różne, jednak łączy je jedno. Do ich realizacji korzystamy zawsze z otwartych źródeł informacji. Otwartych znaczy legalnych i dostępnych dla każdego. Prócz identyfikacji tych źródeł, ważna jest jeszcze umiejętność ich analizy. Aby przybliżyć jak działamy, opisaliśmy jedną z naszych realizacji. Tym razem do naszych zadań należała analiza czynników sukcesu.

Zgłosił się do nas klient, który chciał wejść na rynek technologiczny. Miał własne know how, jednak interesowało go, w jaki sposób podobne mu firmy rozwijały swój biznes. Klient wskazał nam 4 przedsiębiorstwa do analizy. Naszym zadaniem, między innymi, było ustalenie tzw. czynników sukcesu czyli elementów w historii firmy, które sprawiły, że firma osiągnęła sukces rynkowy.

HISTORIA FIRMY JAKO ŹRÓDŁO INFORMACJI

W pierwszej kolejności analizie poddana została historia każdej firmy. Od jej powstania aż do obecnej sytuacji. Zwracaliśmy uwagę na pojawienie się nowych wspólników lub ich wyjście. 

Na przekształcenia formy prawnej spółek. W przypadku jednej z firm, kluczowym elementem było ustalenie, że firma zmieniła nazwę.

Ważnym elementem dla wszystkich firm, było rozpoznanie źródeł finansowania rozwoju przedsiębiorstw. Analizie poddane zostały wyniki konkursów i dotacji ze środków Unii Europejskiej. Sprawdziliśmy także informacje prasowe dotyczące inwestycji prywatnych funduszy kapitałowych w spółki technologiczne. 

STRONA WWW JAKO ŹRÓDŁO INFORMACJI

Kolejnym krokiem była analiza stron www firm oraz informacji o firmach w mediach. Szukaliśmy informacji o ważnych wydarzeniach firmowych, rozwoju zespołu, nagrodach etc. 

Klient wskazał, że ważnym elementem dla niego jest ustalenie struktury zatrudnienia w firmie. Udało się nam zdobyć te informacje z wykorzystaniem otwartych źródeł informacji. 

W kolejnych etapach researchu zidentyfikowaliśmy konferencje oraz targi, na jakich firma promowała swoje produkty. Z wywiadów z zarządem udało nam się wywnioskować, w jaki sposób firma sama identyfikuje swoje czynniki sukcesu.

Analizie poddana została również oferta firmy oraz jej sieć dystrybucji. To oczywiście tylko część zasobów informacyjnych, jakie wykorzystujemy w tego rodzaju projektach. Niezmiennie, oprócz darmowych źródeł informacji, wykorzystujemy także zasoby komercyjne.

ANALIZA CZYNNIKÓW SUKCESU

W finalnym raporcie klient otrzymał od nas między innymi listę rekomendacji, które naszym zdaniem przyczyniły się do osiągnięcia przez wskazane firmy sukcesu rynkowego. 

Wśród czynników sukcesu wymienić można:

  • zewnętrzne finansowanie na odpowiednim etapie rozwoju
  • zatrudnienie specjalistów w wybranym obszarze
  • przejęcie firmy, która pozwoliła na dywersyfikację oferty
  • marketing kierowany w dobrze zdefiniowaną grupę odbiorców
  • własna fabryka, zamiast produkcji zewnętrznej
  • wysoka innowacyjność produktów na etapie wejścia na rynek
  • szybka ekspansja zagraniczna

Przeprowadzenie analizy wybranych firm według wskazanych elementów i przygotowanie wniosków z analizy zajęło nam około 10 dni. Jednak czas realizacji zlecenia tego typu zależy od wielu różnych czynników, ale o tym, może innym razem podzielimy się z Wami na naszym blogu.

Jeśli planujesz biznes lub chcesz rozszerzać działalność i chciałbyś się dowiedzieć jak wygląda sytuacja w branży lub jak funkcjonuje konkurencja, napisz do nas.

Potrzebujesz analizy dla Twojej firmy?

Zadzwoń 503 666 166 lub 668 759 555

lub napisz na info@markethub.pl

Porozmawiajmy, jak analiza rynku może pomóc

w dalszym rozwoju Twojej firmy!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.